26 september 2016

Schrijven is lezen: op zoek naar een leesdoel




Wat wil ik de komende maanden lezen? Dat is de vraag die mij de voorbije dagen bezig heeft gehouden. Voor mijn schrijfcursus moet ik een leesdoel bepalen. Nadenken over boeken die ik wil gaan lezen. Niet alleen omdat ze boeiend lijken, maar vooral ook om er iets uit te leren. Want ja, lezen is schrijven. Dat verkondig ik hier al heel lang. Het verbaast me dus niks dat lezen bij een schrijfcursus hoort.
Gewoon een lijstje maken, dat is niks voor mij. Te simpel. Ik maak er liever een spelletje van. In de vakantie maakte ik voor de meisjes een leesbingo. Voor mezelf heb ik een spelletje Drie op een rij verzonnen. De categorieën heb ik al (die Barbara, dat is trouwens mijn docente). Nu nog inspiratie om elke categorie in te vullen met fijne boeken. Wie helpt?

Hoeveel rijen van drie lees ik bij elkaar?



Follow my blog with Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...