21 december 2015

Wedstrijdschrijven: iets voor mij?


Ok, na NaNoWriMo ging ik op zoek naar nieuwe schrijfuitdagingen. Waarom geen échte schrijfwedstrijden, dacht ik. Wedstrijden waarbij het niet alleen draait om het aantal woorden dat je op papier gooit, maar om kwaliteit. Wedstrijden waarbij er een prijs te winnen valt.

Daarom ging ik op zoek naar wedstrijden die bij mij passen. Mijn drie favorieten op een rijtje:

- Recensiewedstrijd: De opdracht? Een meeslepende recensie van een boek naar keuze in 500 woorden. Ik lees. En ik schrijf hier wel eens een recensie. Dus, why not? Als er dan ook nog een boekenpakket en een leesdekentje op het spel staan, zie ik het helemaal zitten.
Deadline: 31 januari 2016 

- Brief aan mijn kind: Voor een nieuwe theatervoorstelling is Maelstrom op zoek naar brieven van ouders aan hun kinderen. Een brief die je nu schrijft, om pas te lezen over een jaar of achttien. Waarin je schrijft over de dingen die het leven voor jou de moeite waard maken. Over de lichtpuntjes. En over hoop. Ik heb twee lieve kleine meisjes. Voor wie ik een hele mooie toekomst droom. Zin om te schrijven, dat ook. De ideale combinatie voor deze wedstrijd dus.
Deadline: 1 mei 2016

- Averbode verhalenprijs: Vlaamse filmpjes. Wie heeft die niet gelezen? Elk jaar gaat uitgeverij Averbode op zoek naar nieuwe verhalen voor de reeks. Een pittige uitdaging, maar wat zou het geweldig zijn om mijn naam op een Vlaams Filmpje te zien staan. Ik droom al stilletjes weg.
Deadline: 23 mei 2016

Ok, ready, set, go. Tijd om mijn potloden te slijpen, mijn vingers te stretchen en er helemaal voor te gaan. Ik zie het helemaal zitten. Wie dingt met mij mee naar de prijzen?

Follow my blog with Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...