5 augustus 2016

Een jaar bloggen in lijstjes


Een heel jaar lang heb ik al geblogd. Ik kan het nog altijd niet geloven. Nochtans is het bewijs er: ik schreef maar liefst 87 blogposts bij elkaar. Samen goed voor meer dan 12.000 bezoekjes. Speciaal voor jullie (en ook een beetje voor mezelf) probeer ik mijn eerste blogjaar in lijstjes te vatten.

Populairste posts
Kunst kijken en poëzie proeven: kinderen verplicht
Van schriftjes naar blogpost
Kleine lezertjes kweken: zes tips
Schrijven is lezen: drie mooie boeken over vaders en dochters
Tag: vijf boeken die mij het meest zijn bijgebleven
Schrijven is lezen: een vrouw op de vlucht voor een bericht


Schrijf het met een ...
Schrijf het met een tweet: IJsblokjes
Schrijf het met een tweet: Dat beeld van haar
Schrijf het met een tweet: Scherp
Schrijven over gisteren: Als de duiven vallen
Schrijf het met K3: Seconden tikken in mijn lijf
Schrijven over gisteren: Zij
Schrijf het met een tweet: Weerloos
Schrijf het met een starter: Post-Its en gesloten deuren
Schrijf het met een tweet: De afspraak
Schrijf het met 55 woorden
Schrijf het met een tweet: Een warme uitnodiging
Schrijf het met een foto


Schrijven is lezen
The woman who went to bed for a year
De boekendief
Birk
Gebr.
Herinneringen van een denkbeeldig vriendje
De ongelooflijke zoektocht van Millie Bird
Drie mooie boeken over vaders en dochters
Een vrouw op de vlucht voor een bericht


Gezegd over schrijven
Thomas Mann
J.K. Rowling
Hemingway


Een nieuw verhaal: reeks met schrijftips 
Een nieuw verhaal: vijf manieren om ideeën te bedenken 
Een nieuw verhaal mét pittige personages
Een nieuw vehaal: vertelperspectief
Een nieuw verhaal: de spanning tussen vertelde tijd en schrijftijd
Een nieuw verhaal: (be)schrijfoefeningen
Een nieuw verhaal: er een eind aan schrijven


Zo schrijf je beter: schrijftips en -oefeningen
500 woorden per dag
Schrijf concreet #oftochzoiets
Schrijven met smaak
Drie manieren om je stem te vinden
Zes korte oefeningen
Workshop familieverhalen
Schrijven: gewoon een beetje spelen
In drie stappen van foto naar verhaal


Cursus bloggen
in de bibliotheek van Pepingen

4 avonden
7 cursisten
heel veel interessante gesprekken



Gastblogs
1 geschreven
2 achter de hand voor de komende weken of maanden


Flink gewerkt, denk ik dan. En nu ... op naar een nieuw blogjaar. Veel lees- en schrijfplezier!



Follow my blog with Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...