13 augustus 2016

Goodreads Reading Challenge: update

Connie Palmen -Jij zegt get

Begin dit jaar vond ik het een goed idee om mee te doen met de Goodreads Reading Challenge. Goodreads is de plek waar ik mijn boekenlijstjes bewaar: de boeken die ik al gelezen heb en vooral ook de boeken die ik nog wil lezen. Iedere keer wanneer ik een titel tegenkom die me aanspreekt, gaat hij op de lijst. Een lijst die uiteraard alleen maar langer wordt.
Ik wilde een aantal titels van de to-read-lijst kunnen verplaatsen naar read. De Challenge leek me daarom een goede uitdaging. Het is eigenlijk heel simpel: je bepaalt zelf hoeveel boeken je tegen het einde van het jaar uitleest. Dertig leek me haalbaar.
Het is nu augustus en ik heb twaalf boeken uitgelezen. Twaalf. Dat betekent dat ik ondertussen al zes boeken achter zit. Ik weet dus wat mij te doen staat de komende maanden.
Dit zijn de elf boeken die ik al heb gelezen:
Het zijn vooral de kleppers van Lize Spit (Het smelt) en David Grossman (Een vrouw op de vlucht voor een bericht) die de boel een beetje opgehouden hebben. Ze telden respectievelijk 480 en 686 bladzijden. Het zijn ook boeken die ik niet zomaar even kon verslinden. Ik moest ze af en toe even opzij leggen.
Ondertussen heb ik net 'Jij zegt het' van Connie Palmen uit. De winnaar van de Libris Literatuurprijs. Daarover schrijf ik later nog een blogpost in de reeks 'Schrijven is lezen'.
Of ik mijn vooropgestelde dertig boeken gelezen krijg dit jaar? Geen idee. Ik blijf gewoon doorlezen. No stress. Hoeveel lezen jullie per jaar, maand of week?



Follow my blog with Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...