16 augustus 2016

Schrijven is lezen: boeken voor op vakantie

Leestips voor op vakantie

We gaan er even tussenuit. Even met vier naar een plek zonder televisie, iPad en Wifi. Maar mét bomen en beesten. En kleurtjes en spelletjes en boeken.

Op vakantie zeul ik altijd véél boeken mee. Hoewel zeulen. Sinds ik beste vriendjes geworden ben met mijn e-reader, hoeft dat niet meer. Zo maak ik het mezelf wat, euh, moeilijker, want ik heb altijd meer boeken bij dan ik gelezen krijg. Veel meer.


Ik neem onder andere een aantal boeken mee die zich afspelen in het land waar we naartoe gaan. Frankrijk it is!
Zomerhuis met zwembad - Herman Koch
Over een dokter die zijn boekje te buiten gaat nadat hij werd uitgenodigd in het zomerhuis van een beroemde acteur.
Feest van het begin - Joke van Leeuwen
Over Catho die te vondeling werd gelegd in het Frankrijk van de achttiende eeuw.
De dorpskapper van Amour - Julia Stuart
Over een kapper die het over een andere boeg gooit omdat te veel van zijn klanten kaal worden. 

Het meisje op de weg - Michael Berg
Over een psychologe die haar nieuwe vriend minder goed blijkt te kennen dan ze dacht.



Er zit ook een dikke klepper in mijn e-reader gepropt. Ideaal voor tijdens de vakantie. Het is zo eentje waar ik op een ander moment misschien niet aan toe kom.
Dit is alles - Aidan Chambers (love him!) - 784 blz. 
Over Cordelia, 16 jaar en klaar om vrouw te worden.



Ik ging ook voor een beetje lichte literatuur, want het is tenslotte toch vakantie.
Onder ons - Emma Straub
Over vriendschap en verraad, over buren en de bemoeizucht van twee echtparen en hun tienerkinderen.
Verslingerd - Lisette Jonkman
Over een blogger, ha!
Me before you - Jojo Moyes
Over een succesvol zakenman die wordt aangereden en vrijwel volledig verlamd raakt. Maar dat wist je wellicht?  


Wat het geworden is? En hoeveel ik ook echt gelezen heb? Dat verklap ik na mijn vakantie.



Follow my blog with Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...