18 augustus 2015

Opruimen, een beetje een bevrijding


Papieren opgeruimd vandaag. Op zoek naar de lijstjes van school. Voor de meisjes. De lijstjes waar opstaat wat ze allemaal nodig hebben op 1 september. Ik herinner mij dat ik ze ergens mooi samen heb opgeborgen. Omdat ik nu eenmaal de neiging heb om dingen te verliezen. Ik herinner mij alleen niet meer waar.
Ondertussen heb ik al heel wat plekjes in huis opgeruimd. De boeken op de salontafel. En de bak met ongelezen post. Het tafeltje in de keuken met mappen vol recepten en, euh, vanalles. Maar de lijstjes zijn nog altijd niet opgedoken.
Wat ik wél teruggevonden heb, is één van mijn schriftjes (remember mijn eerste blogpost). Zo een schriftje dat stilletjes onderduikt. Ergens in een klein hoekje. En toen ik het opendeed vond ik een mooie verrassing. Een idee voor een verhaal. Een idee dat ik eigenlijk nog altijd een goed idee vind. Mits de nodige aanpassingen.
Ik heb al een beetje geschaafd aan het hoofdpersonage. En de verhaallijn heeft nog heel wat oppoetswerk nodig, maar er zit iets in. Verder wil ik nog niet te veel verklappen. Eerst maar eens kijken hoe ver ik geraak met dat ideetje. Wat ik misschien wel al kwijt wil, is één woord. Bevrijding. Daar gaat het over. Op heel veel verschillende manieren.
Met die schoollijstjes komt het trouwens ook wel goed. Met dank aan enkele behulpzame mama's die wel kunnen onthouden waar ze een stukje papier hebben bewaard.


Follow my blog with Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...