11 augustus 2015

Schrijf het met een tweet: Ijsblokjes

 
Twitter is een wereld vol korte berichtjes waar hele verhalen achter zitten. Daar zit een schrijfoefening in, dacht ik zo. Dus af en toe pluk ik een tweet uit de feed en verzin ik er een eigen verhaal bij. In deze aflevering:


Goed, ik had zitten opscheppen dat ik de coolste ijsblokjes maak. Dat kan ook niet anders, voegde ik er nog aan toe, want ik denk 'out of the cube'. Flauw, ik weet het, maar ik wilde indruk maken. Of toch zoiets. En misschien had ik al iets teveel cocktails op, mét ijsblokjes. Het is ook niet gelogen. Ik kook mijn water altijd. Twee keer. Zo krijg je het helderste ijs. Naargelang mijn humeur voeg ik streepjes toe, met enkele laagjes siroop. Of een bloemetje, een schijfje komkommer, een framboos ...
Soit, dit is geen recept. Ik geloof trouwens dat hij eerder gesmolten is voor mijn decolleté dan voor mijn ijsblokjes. Maar twee minuten geleden kreeg ik dus een sms. 'Ik ben in de buurt vandaag. Spring ik over een uurtje even binnen om je beroemde ijsblokjes te bewonderen? Toon'
Paniek! Ijsblokjes in een uur fabriceren lukt niet zeker? En als ik nu nog ijsblokjes begin te maken, moet ik de voordeur straks opendoen in pyjama. Mét fluthaar. Er zit dus niks anders op. 'Sorry Toon, mijn ijsblokjes en ik zijn er niet vandaag. Ander keertje?' Nu snel een grote pot water op het vuur. En mijn pyjama hou ik vandaag gewoon aan.


Frozen Ice Cubes IMG_1021 via photopin (license)

Follow my blog with Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...