21 augustus 2015

Vakantiemodus


Ok, het is weer zover. Ik ben voor de honderste keer in dezelfde val getrapt. Ik heb vakantie. Sinds maandag. En ik droomde al weken van tevoren dat ik dan zeeën van tijd zou hebben om te bloggen en te schrijven. Want ik zat immers al in een goede 'flow', zoals ze dat zeggen.
Ik zou reserveblogberichtjes schrijven voor de momenten dat ik minder tijd had. Ik zou een planning maken met blogonderwerpen voor het najaar. Want ik las ergens dat goede bloggers dat doen. En als ik iets doe, wil ik het goed doen. Ik ging ook uren vrijmaken om het verhaal in mijn hoofd wat meer vorm te geven. Uren, wat zeg ik, avonden. En tussendoor ook nog wat losse schrijfoefeningen maken. Strak plan, dacht ik.
Niet dus. Ik vergat voor de zoveelste keer dat mijn vakantie dé periode is die ik sowieso veel te vol prop. Met vervelende taken zoals hagen scheren, het terras schuren, die ene kast eindelijk eens opruimen ... Maar ook leuke dingen. Zoals fijne herinneringen maken met de meisjes. In een kayak bijvoorbeeld, op de Lesse. Of ze wat langer laten opblijven om te spelen in het zomerzonnetje. Zelf wat langer op het terras blijven zitten met een cocktail. Of vriendjes uitnodigen, om samen op datzelfde terras te aperitieven.
Ik probeer dat teveel plannen nu een beetje los te laten. Om écht van de vakantie te genieten, samen met de meisjes en meneer Katrien. Toch wil ik drie keer per week blijven bloggen. Want als ik nu al zondig tegen mijn eigen voornemen ... Die 'flow' probeer ik na de vakantie wel weer terug te vinden. Strak plan, denk ik.


Follow my blog with Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...