7 januari 2016

De drie beste leesplekjes (in huis)

favoriete leesplekjes in huis
  
Er zijn van die plekjes in huis die roepen om een boek. Van die plekjes waar altijd een boek ligt. Favoriete leesplekjes.

Het is niet makkelijk om één favoriete plek te noemen. Maar de plek waar ik de meeste bladzijden gelezen krijg, is mijn bed. Op de één of andere manier moet ik altijd lezen voor ik in slaap val. Even weg van de wereld voor ik mijn ogen dicht doe. Lezen in bed is niet altijd even gemakkelijk trouwens. Maar oefening baart kunst. Wist je trouwens dat er een bedbril bestaat met gekantelde lenzen? Daarmee kun je achterover liggen én je boek normaal voor je houden tegelijk. Met Kerstmis kreeg ik een book seat. Dat werkt ook.

Verder lees ik ook graag in de zetel. Dat ligt een beetje voor de hand. Als het pijpestelen regent en de wind de tuinstoelen over het terras laat dansen (zoals vanavond), kruip ik met mijn boek onder een dekentje. Liefst met een grote kop thee die minstens 20 bladzijden meegaat. Op zo'n avond heeft een mens geen tv nodig.

Een ander toppertje is het bad. Alleen gebeurt het heel weinig dat ik de tijd heb om op mijn gemakje in bad te kruipen met een boek. Kinderen, weetjewel. En de vraag: Mamaaaa, mag ik mee in bad? Natte boeken, daar bestaan oplossingen voor. Een waterdichte e-reader bijvoorbeeld (lang leve de Kobo Aura H2O) of zelfs waterdichte boeken. Lastiger is het water. Dat wordt altijd veel te snel koud ...

Voila, dit waren mijn drie favoriete leesplekjes in huis. Binnenkort mag je een vervolg verwachten over mijn favoriete leesplekjes buitenshuis. Want lezen kan je overal. Ondertussen hoor ik graag waar jij graag leest.  


Follow my blog with Bloglovin

  


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...