10 januari 2016

Gezegd over schrijven: J.K. Rowling


Ok, ik beken. Ik ben zo iemand die er eeuwen over doet om een eigen mening te vormen. Ik laat mij makkelijk overtuigen door de opinie van anderen. Of ik vind alle mogelijke argumenten aannemelijk. Ik zal het positiever formuleren: ik kan me makkelijk inleven in alles en iedereen. Een enorm voordeel voor een schrijver. Toch?
Het is nochtans handig om een uitgesproken mening te hebben als je schrijft. Om zo met volle overtuiging in een verhaal te duiken. Veel vaker ontdek ik pas achteraf patronen of thema's in de teksten die ik schrijf. Als ik ze teruglees. Schrijven is dus een mooie manier om mijn gedachten vorm te geven. Het helpt mij ontdekken wie ik ben en wat ik wil. Tussen de regels lees ik altijd een verrassing. Meteen ook de reden waarom ik móet schrijven.
Dat schoot door mijn hoofd toen ik de tweet van Jon Winokur hieronder las. Wie Winokur volgt krijgt elke dag mooie quotes over schrijven cadeau.

Ook gezegd over schrijven: Thomas Mann

Follow my blog with Bloglovin


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...